KotiMielenkiintoinenMiten saada hyvät yöunet kuumina öinä? Kokeile egyptiläistä menetelmää

Miten saada hyvät yöunet kuumina öinä? Kokeile egyptiläistä menetelmää

Korkeat lämpötilat väsyttävät meitä nopeammin, kuivattavat meitä helpommin ja meillä on usein univaikeuksia.Monet ihmiset heittelehtivät ja kääntyvät puolet yöstä kyljeltä toiselle, koska heillä on yksinkertaisesti liian kuuma.Seuraavassa on muutamia vinkkejä, joilla voit parantaa viihtyvyyttäsi ja selvitä kesästä, vaikka sinulla ei olisikaan ilmastointia.Kannattaa tarttua keinoihin, jotka ovat olleet käytössä jo vuosisatoja.

Uni on välttämätöntä terveydelle ja hyvinvoinnille sekä kauneudelle.Yöunen aikana koko kehomme uudistuu ja kerää voimia seuraavaa päivää varten.Siksi on niin tärkeää, että nukumme riittävästi.Valitettavasti kesällä tämä voi olla vaikeaa vallitsevan kuumuuden vuoksi.Vaikka aurinko laskee illalla, lämpötila on usein 25 ja 30 astetta, kun taas unen kannalta optimaalinen lämpötila on 16 ja 20 astetta.

Lämpö ei anna sinun nukahtaa? Ota selvää, miten voit parantaa viihtyvyyttäsi

Tärkeintä on, ettei huone, jossa nukut, kuumene liikaa.Vältä tuuletusta päivällä; on paljon parempi avata ikkunat aikaisin aamulla tai myöhään illalla tai yöllä, jolloin ilma on raikkaampaa.Kannattaa hankkia verhot tai vielä parempi kaihtimet, jotka suojaavat auringolta ja kuumuudelta.Makuuhuoneessa ei myöskään kannata katsoa televisiota tai käyttää tietokonetta, sillä nämä laitteet säteilevät lisälämpöä.

Tärkeää on myös se, missä ja minkä päällä nukumme.On parasta valita vuodevaatteet, jotka on valmistettu luonnonkankaista, kuten pellavasta, puuvillasta tai silkistä.Vältä synteettisiä kuituja, jotka saavat kehon hikoilemaan enemmän.Hyvä ratkaisu on nukkua alasti.Kesäkuukausina ei tietenkään kannata käyttää paksuja peittoja tai peittoja.Jos haluat olla peitettynä nukkuessasi, käytä ohuita lakanoita.

Kaksi tuntia ennen nukkumaanmenoa älä syö paljon vaikeasti sulavaa ruokaa.Tämä saa ihmiset usein tuntemaan itsensä uneliaiksi ja hikoilemaan enemmän.Puhumattakaan siitä, että tällainen tapa haittaa yöunen laatua.

Asiantuntijat eivät myöskään suosittele nukkumista tuuletin päällä.Tämä ajatus saattaa vaikuttaa ihanteelliselta, mutta todellisuudessa se on usein melko haitallista.Silloin vaarana ovat hengitystieongelmat, allergiat, silmien ja ihon kuivuminen sekä unettomuus.Käynnissä oleva tuuletin voi vaikeuttaa nukahtamista tai aiheuttaa heräämisen.Lisäksi tuulettimen pyörivät siivet voivat puhaltaa siitepölyä ja pölyä ja aiheuttaa joissakin ihmisissä heinänuhaa, mikä vaikeuttaa hengittämistä ja lopulta estää unen saamisen.Tätä pahentaa kylmän ilman puhaltamisen aiheuttama ihon, kurkun ja suun kuivuminen.Kylmä ilma voi myös aiheuttaa lihasjännitystä, kramppeja ja aamujäykkyyttä.

Egyptiläinen menetelmä mukavaan uneen kuumina öinä

Tämä on yllättävä mutta erittäin tehokas ja helposti sovellettava patentti.Se pitää sinut miellyttävän viileänä ja antaa sinun nukahtaa ongelmitta, vaikka lämpötila olisi hyvin korkea.Tarvitset vain tavallisen lakanan.Kostuta se sitten ja väännä se huolellisesti.Se on parasta linkoamisen jälkeen suoraan pesukoneesta.Nukahtaminen on paljon helpompaa, kun olet sen peitossa.

Liina kuivuu tietysti melko nopeasti, mutta siihen mennessä olet jo sikeässä unessa ja riski herätä kuumuudesta on huomattavasti pienempi.

Japanilainen nukkumistekniikka kesällä

Toinen menetelmä on Kaukoidästä peräisin oleva idea.Tässä hyödynnetään sitä, että lämmitetty ilma on kevyempää ja nousee ylöspäin, kun taas lähellä lattiaa oleva ilma on viileämpää.Siksi kesällä on hyvä siirtyä lattialle ja nukkua patjalla.

Niko Ahlqvist
Niko Ahlqvist
Hei. Nimeni on Göta ja olen tämän ihanan viestin kirjoittaja. Ehkä se koskee puutarhanhoitoa tai ehkä se koskee ruokaa. Tai ehkä se on elämänohje. Joka tapauksessa, kun sain tietää siitä, kävin sen läpi, kokeilin sitä käytännössä ja kirjoitin siitä teille. Hyvä lukija.
RELATED ARTICLES

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Am beliebtesten