KotiMielenkiintoinenMiten nukahtaa kuumina öinä? Kokeile japanilaisten ja egyptiläisten tapaa

Miten nukahtaa kuumina öinä? Kokeile japanilaisten ja egyptiläisten tapaa

30. 06. 2024 (Kuva: shutterstock/antoniodiaz).

Korkeat lämpötilat saavat meidät väsymään nopeammin, kuivumaan helpommin ja meillä on usein vaikeuksia nukahtaa.Monet ihmiset heittelehtivät puolet yöstä, koska heillä on yksinkertaisesti liian lämmin.Annamme neuvoja, miten voit lisätä viihtyvyyttäsi ja selvitä kesästä, vaikka sinulla ei olisikaan ilmastointia.Kannattaa käyttää menetelmiä, jotka on tunnettu vuosisatojen ajan.

Uni on terveyden ja hyvinvoinnin sekä kauneuden perusta. Yön aikana koko kehomme uudistuu ja saa voimia seuraavaa päivää varten.Siksi on niin tärkeää nukkua riittävästi. Ja vaikka aurinko laskee vasta illalla, lämpötila pysyy usein 25-30 asteen tuntumassa , optimaalinen lämpötila nukkumiselle on 16-20 astetta.

Pitääkö kuumuus sinut hereillä? Selvitä, miten voit parantaa mukavuuttasi

Tärkeintä on välttää ylikuumenemista huoneessa, jossa nukumme.Vältä tuuletusta päivällä, on paljon parempi avata ikkunat aikaisin aamulla tai myöhään illalla tai yöllä, jolloin ilma on raikkaampaa. Kannattaa myös hankkia verhot tai vielä parempi kaihtimet, jotka suojaavat auringolta ja kuumuudelta. On myös parempi olla katsomatta televisiota tai käyttämättä tietokonetta makuuhuoneessa, sillä nämä laitteet säteilevät lisälämpöä.

Tärkeää on myös se, missä ja minkä päällä nukumme. On parasta valita vuodevaatteet, jotka on valmistettu luonnonkankaista , kuten pellavasta, puuvillasta tai silkistä. Vältä kuitenkin synteettisiä kuituja, jotka saavat kehon hikoilemaan enemmän.

Hyvä ratkaisu olisi myös nukkua alasti. Kesäkuukausina luovutaan tietysti paksuista peitoista tai peitoista.Jos haluatte peittää itsenne jollain nukkuessanne, olkoon se ohut lakana.

Miten nukahtaa ja pysyä unessa kuumalla säällä?

Kaksi tuntia ennen nukkumaanmenoa vältä raskasta ja vaikeasti sulavaa ruokaa. Tämän seurauksena olo on usein veltto ja hikoilu lisääntyy.Puhumattakaan siitä, että tällä tavalla on kauhea vaikutus yöunen laatuun.

Asiantuntijat eivät myöskään suosittele nukkumista tuuletin päällä. Ajatus saattaa vaikuttaa ihanteelliselta, mutta todellisuudessa se aiheuttaa usein enemmän haittaa.Silloin olet vaarassa saada hengitystieongelmia, allergioita, kuivia silmiä ja ihoa sekä unettomuutta.Käynnissä oleva tuuletin voi vaikeuttaa nukahtamista tai aiheuttaa heräämisen.

Lisäksi pyörivät siivet, jotka puhaltavat pois siitepölyä ja pölyä, voivat aiheuttaa joillakin ihmisillä heinänuhaa, mikä vaikeuttaa hengittämistä ja estää näin ollen nukkumista.Lisäksi ihon, kurkun ja suun kuivuminen johtuu kylmän ilman puhaltamisesta.Kylmä ilma voi myös aiheuttaa lihasjännitystä sekä aamukramppeja ja -jäykkyyttä.

Egyptiläinen menetelmä mukavaan uneen kuumina öinä

Tämä on yllättävä, mutta erittäin tehokas ja helppokäyttöinen patentti. Se saa sinut tuntemaan olosi miellyttävän viileäksi ja nukahdat ongelmitta jopa hyvin korkeissa lämpötiloissa. Tarvitset vain tavallisen lakanan.Sitten se on liotettava ja väännettävä kunnolla. Paras vaihtoehto on suoraan pesukoneesta linkoamisen jälkeen.Nukahtaminen on paljon helpompaa, kun peität itsesi sillä.

Tietenkin materiaali kuivuu melko nopeasti , mutta silloin olet jo nukkumassa ja riski herätä kuumuudesta on paljon pienempi.

Japanilainen nukkumistekniikka kesällä

Toinen tapa on kaukoidän idea.Tässä hyödynnetään sitä, että lämmitetty ilma on kevyempää ja nousee ylöspäin, kun taas lattian lähellä oleva ilma on viileämpää Siksi kesällä kannattaa siirtyä lattialle ja nukkua patjalla.

Niko Ahlqvist
Niko Ahlqvist
Hei. Nimeni on Göta ja olen tämän ihanan viestin kirjoittaja. Ehkä se koskee puutarhanhoitoa tai ehkä se koskee ruokaa. Tai ehkä se on elämänohje. Joka tapauksessa, kun sain tietää siitä, kävin sen läpi, kokeilin sitä käytännössä ja kirjoitin siitä teille. Hyvä lukija.
RELATED ARTICLES

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Am beliebtesten